Inklaren, uitklaren en oren klaren - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Fred Bouter en Hans de Jong - WaarBenJij.nu Inklaren, uitklaren en oren klaren - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Fred Bouter en Hans de Jong - WaarBenJij.nu

Inklaren, uitklaren en oren klaren

Door: fredenhans

Blijf op de hoogte en volg Fred Bouter en Hans de Jong

22 April 2012 | Verenigde Staten, Miami

Ben momenteel niet erg gezond. Mijn oren dicht en sevig keelpijn. Heather las me een checklist voor voor de grote oversteek.Eergisteren zijn we overgevaren van Dinner key Marina naar bijna Miami downtown. Niet echt want dat is wel een beetje duur a US$ 100 per nacht maar laat het aan hans over om het goedkoper te doen. Een meerbal net effe een beetje vederop. Gisteren uitgeboekt bij immigratie en douane. kostte een paar centen om er te komen en nog meer een paar centen om het land weer te mogen verlaten. Het was inderdaad wat ingewikkeld met iemand vanaf de boot naar een vliegtuig en iemand vanaf een vliegtuig naar de bemanningslijst van de boot en het land uit over zee. Als alles goed gaat vertrekt To Windward morgen ( ze zijn zondag 22 april reeds vertrokken) naar Bermuda, maar eerst nog de sat telefoon kopen voor het goede gevoel van iedereen en voor de zekerheid nog de grib files ophalen voor de komende 7 dagen en het weerbericht voor de komende drie dagen voor langs de amerikaanse kust voordat we afbuigen naar het oosten. We hebben een cruiseschip in de haven gezien en nu is het helemaal leeg. Miami is een verrassende stad met heel vriendelijke mensen. Het is er schoon en ook tijdens de werkdag heel rustig.
Ik slik alle vitaminepillen B C en multi om de verkoudheid weg te werken. Hans blaast om de beginnen de boot op iedere ochtend en is momenteel bezig de stuurrinrichting een laatste smeerbeurt te geven. De kakkerlakken zijn weer terug en we hebben gelukkig kakkerlakkenjeukpoeder. Dat zal ze leren.