Verwachting vertrek Bermuda op 15 mei 2012 - Reisverslag uit Hamilton, Bermuda van Fred Bouter en Hans de Jong - WaarBenJij.nu Verwachting vertrek Bermuda op 15 mei 2012 - Reisverslag uit Hamilton, Bermuda van Fred Bouter en Hans de Jong - WaarBenJij.nu

Verwachting vertrek Bermuda op 15 mei 2012

Door: Rowan

Blijf op de hoogte en volg Fred Bouter en Hans de Jong

13 Mei 2012 | Bermuda, Hamilton

Na een skypegesprek begrepen dat Fred en Hans op 15 mei vertrekken richting Horta. Ik zal ze iedere dag om 19.00 UTC een weerbericht sturen aan de hand van de meest actuele weerkaarten.Dat sms ik door naar hun satelliet telefoon.De afstand naar Horta is ongeveer 1800 mijl. Uitgaand van gemiddeld 100 mijl per dag is de verwachte zeiltijd tussen de 18 en 21 dagen.Vertrektijd ongeveer 06.00 lok.tijd.15 mei.

"Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat."

- Theodore Roosevelt (1858 - 1919)

• 14 Mei 2012 - 15:56

Wim&Mieke:

Shalom Fredenhans! Leuk, zo'n uitgebreid inkijkje (10 mei) in je zeilavonturen, al zijn ze wat gezapiger dan je wellicht had gewild. Toch maar beter zo dan dat je in een plotselinge cycloon was terechtgekomen. Want dat is alleen achteraf, na overleving, goed voor je logboek. Overigens wordt juist bij weinig wind veel van je subtiele zeilkunsten gevraagd, lijkt ons. En het ging toch om het zeilen?
    In ieder geval: een voorspoedige reis naar de Azoren gewenst in een goede stemming. We lezen het graag.