Vertrek naar Bermuda - Reisverslag uit Freeport, Bahama's van Fred Bouter en Hans de Jong - WaarBenJij.nu Vertrek naar Bermuda - Reisverslag uit Freeport, Bahama's van Fred Bouter en Hans de Jong - WaarBenJij.nu

Vertrek naar Bermuda

Door: fredenhans

Blijf op de hoogte en volg Fred Bouter en Hans de Jong

26 April 2012 | Bahama's, Freeport

Dagsluiting 25 april 2012
Het ziet er naar uit dat we morgen klaar zijn met alle reparaties. Viel overigens wel mee. Het was meer het bedenken van de oplossing. Hans morgen nog een keer de mast in en daarna proefvaren met de stuurautomaat. Vandaag bezig geweest met het halen van gas in een gasfles. Rugzak op en naar de busstop net buiten de marina.
Daar gebeurden vroeger nog weleens onoorbare zaken. De gemeente vroeg natuurlijk wel om problemen met het serienummer op dit transformatorhuisje. (probeer nog de foto te plaatsen)

De busstop is vlakbij het politiebureau. Iedereen dus rustig. Een donkere oudere mevrouw wilde mij wel een lift geven naar de stad, maar de andere passagiers vertelden dat die mevrouw geen publiek transport in de aanbieding had, wellicht iets anders in de publieke sector. Het busje kwam echter ook snel. Het is een genoegen om met de busjes te reizen. US$ 1.25 voor een ritje naar downtown en van allerlei soorten passagiers. Sommigen met de omvang van mijn gasbom in rugzak. Het is strak zitten in de bus. Ik rook mijn bom een beetje. Kabouterstoeltjes. Op het downtown busstation overgestapt op een busje dat voor US$ 5.00 naar het gasvulstation van FOCOL zou rijden en weer terug. De heenweg zat ik alleen en op de terugweg rook mijn bom nog steeds een beetje. Met alle ramen open hoef je echter niet bang te zijn dat het dak eraf gaat. Hans zal de kraan morgen nog een half slagje geven. Een van de passagiers was een gedistingeerde heer met een zonnebril op. Hij moest wel bijzonder zijn want de buschauffeuse maakte een prachtige slag en stak achteruit tot vlakbij de heer. Daarna werd hij naar binnen gepraat. Ze hebben hier alle tijd voor de blinde passagier.


Een spuitbus met contactspray werd gehaald bij de autohandel. Verkopers rekenen niet af dat doet de caissière met een stempel. Humor viert hoogtij en de klant voor mij gaf haar eigen invulling aan
het advies.

We zitten weer vol lekker water en eten iedere avond goed . Hans kookt lekker en de sla en kool zijn nog steeds vers. In water bewaren en af en toe het bruine kontje eraf snijden zodat het water door kan stromen.
Na de oversteek van de Florida stroom had ik genoten van de prachtige sterrenhemel. Met behulp van mijn oude Starfinder begin ik ze weer te herkennen en hoop ze vanaf overmorgen weer te kunnen schieten. Ik heb wat uitgebreider gerapporteerd. Na morgenochtend is het uit met de internetpret. Ik laadt regelmatig de Gribfiles op want het net wil ook wel eens uitvallen. Als we weer varen en een beetje rustiger dan de afgelopen oversteek dan kan ik de Isatphone software gaan bestuderen en de SSB radio gaan aansluiten. De wind wordt volgens de laatste berekeningen toch wel weer iets sterker dan de afgelopen dagen berekend. Maar dat is pas over een dag of vier.
Ik ga stoppen en bijtijds te kooi. Afgelopen nacht 8 uur geslapen maar daar had ik dan ook bijna 36 uur voor gewerkt.
Zal zien of ik morgen nog nieuws heb voor we vertrekken. Voorlopig dus nieuws via de satphone.
Groet,
Fred en Hans
Laatste nieuws:rond deze tijd vertrekken ze. Petra


  • 26 April 2012 - 17:00

    Wim&Mieke:

    Hoe was het uitzicht Hans? Kon je vandaar uit Portugal al zien????
    We hebben bewondering voor je apentalent. Overigens beter in een rustige haven dan op een woelige oceaan!

  • 26 April 2012 - 17:10

    Wim&Mieke:

    Leuk zo'n lekker lang verslag. Een behouden vaart toegewenst, zonder pech!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fred Bouter en Hans de Jong

Zeilen van de USA naar Europa

Actief sinds 16 April 2012
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 42686

Voorgaande reizen:

16 April 2012 - 16 Juni 2012

De groeten aan de zee

Landen bezocht: