Het minst leuke weerbericht voor Fred en Hans - Reisverslag uit Santa Maria Maior, Portugal van Fred Bouter en Hans de Jong - WaarBenJij.nu Het minst leuke weerbericht voor Fred en Hans - Reisverslag uit Santa Maria Maior, Portugal van Fred Bouter en Hans de Jong - WaarBenJij.nu

Het minst leuke weerbericht voor Fred en Hans

Door: Rowan

Blijf op de hoogte en volg Fred Bouter en Hans de Jong

09 Juni 2012 | Portugal, Santa Maria Maior

Dat was het weerbericht van 29 mei. Daar zat 50 knopen wind op. Ze hebben het beleefd en gelukkig zijn ze het allemaal zonder schade doorgekomen. Voor mij was het een klus van ongeveer drie dagen. Dat lagedrukgebied heeft ze flink dwars gezeten, en mij ook. Ik SMS te iedere keer weer 160 tekens. Als het signaal van de satelliet te zwak was, dan werden ze ingehaald door de feiten. Uiteindelijk werd ik op een nacht om twee uur gebeld en hebben we in twintig minuten het hele weerbericht doorlopen. Inmiddels was het op hun locatie al een heksenketel aan het worden. Ik zat in de keuken achter mijn computer. Het was een zeiljacht op afstand proberen door een oog van de naald te prikken, om op een heel smal stukje relatief rustige wind uit te komen. Maar dat laag werd wispelturig en kreeg neigingen alsnog vol over hun heen te komen, uiteindelijk boog het gelukkig weer af naar het noordoosten. Ze hebben in mijn beleving als het ware het zebrapad moeten oversteken waar de voorwielen van een grote vrachtwagen al op stonden. Maar andere opties waren er ook niet. Het was maken dat ze wegkwamen. De keuzes kunnen ze daar alleen lokaal maken, niet ik vanaf een keukentafel in Steenwijk. Het was van twee kanten zorgvuldig uitgewerkt.

  • 10 Juni 2012 - 15:31

    Gerry:

    Rowan ..... ik vind het razendknap hoe je fredenhans "vanuit je keuken" door de oceaan hebt geloodst!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fred Bouter en Hans de Jong

Zeilen van de USA naar Europa

Actief sinds 16 April 2012
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 42714

Voorgaande reizen:

16 April 2012 - 16 Juni 2012

De groeten aan de zee

Landen bezocht: